logo EU
Zlatý certifikát společnosti Scio
Bobří škola
Základní škola a Mateřská škola Tasovice

Činnosti školní družiny

Od školního roku 2016/2017 začne svoji činnost 3. oddělení v krčku budovy:
1. oddělení - vedoucí vychovatelka Zdeňka Lacinová, žlutá třída
2. oddělení - Mgr. Vlasta Harenčáková, oranžová třída
3. oddělení - Lucie Suchánková, zelená třída

Cílem práce ve školní družině je výchova všestranně rozvinuté osobnosti každého dítěte. Ke splnění tohoto cíle jako prostředek slouží jednotlivé činnosti:
A. Odpočinková činnost
  • stolní a společenské hry dle volby dětí
  • poslechové nahrávky, video nahrávky, společná četba
  • vyprávění a volné rozhovory s dětmi
B. Rekreační činnosti
  • volné hry na dětském hřišti
  • vycházky do okolí
  • pohybové a taneční hry se spěvem
  • zábavné a tvořivé hry
C. Zájmová činnost
Pracovně technická
  • osvojování správných návyků při práci (zásady bezpečnosti)
  • získávání zručnosti při práci s různými materiály
  • poznávání vlastností jednotlivých materiálů
  • vytváření kladného vztahu k práci
Přírodovědná zájmová činnost
  • vedení kladného vztahu k přírodě a její ochraně
  • rozšiřování základních znalostí o přírodě
  • praktická činnost: péče o květiny v ŠD
Společensko-vědní zájmová činnost
  • základní zásady společenského chování
  • kladný vztah ke svému okolí - ke spolužákům, dospělým, ...
Esteticko-výchovná činnost
  • rozvoj dětské tvořivosti, fantazie a smyslu pro krásu
  • pomoc při formování vlastního vkusu
  • vnímání krásy okolní přírody i jednotlivých předmětů
Sportovní zájmová činnost
  • rozvoj pohybových dovedností
  • kolektivní i individuální sporty
  • správné držení těla
  • sportovní chování - pravidla hry fair play
  • rozvoj vytrvalosi, rychlosti, obratnosti
  • vedení k potřebě pravidelného sportu
  • dodržování pitného režimu
Branná zájmová činnost
  • nácvik správného pohybu po vozovce
  • význam kázně pro osobní bezpečnost
  • základní zásady při poskytnutí první pomoci
  • zásady protipožární bezpečnosti
Příprava na vyučování
  • procvičování poznatků získaných při vyučování
  • ověřování poznatků v praxi
  • péče o školní pomůcky
Samoobslužná a společensky prospěšná činnost
  • správné hygienické návyky
  • péče o vlastní osobu a osobní prostředky
  • péče o prostředí školy
  • péče o okolí školy